Van 20 naar 605 offerte aanvragen per maand! Dit is bereikt door de ontwikkeling van een heldere digitale strategie & communicatieboodschap, een nieuwe website gericht op offerteaanvragen, de ontwikkeling van een dakkapel configurator en effectieve SEO, Google Ads en social media campagnes.
Wiko had geen duidelijke communicatieboodschap en destijds was de website verouderd in meerdere opzichten. Een goede communicatieboodschap, kan alleen ontstaan als je weet wat en wie je bent als bedrijf. Daarin eerlijk bent en keuzes durft te maken. Door middel van strategische sessies ontstond er een goed beeld van Wiko Dakkapellen en de positie die zijn innemen in de dakkapellenbranche. Wiko is een echte specialist met een groot trackrecord die staat voor dakkapellen van hoge kwaliteit en prachtig design. De website moest dit uitstralen en daarbij slim zijn ontworpen zodat de bezoeker op de juiste momenten word getriggerd om een offerteaanvraag te doen. Dat lukte goed! Na de lancering van de website waren binnen drie maand de volgende resultaten te noteren.
Op de website was een tool ingebouwd waarmee je een prijsindicatie kon krijgen. Dit werkte goed. Daardoor ontstond het idee om nog een stap verder te gaan en een configurator te bouwen. Zo gezegd zo gedaan. De resultaten waren enorm. Het aantal aanvragen steeg zelfs door tot 605 per maand. Als je het vertrekpunt neemt van 20 is dat een stijging van 2925%. Belangrijke bijdrage aan deze resultaten is dat er blijven geïnvesteerd is in nieuwe content. Dus nieuwe foto’s en referenties en extra landingspagina’s voor de SEO campagnes.
De Google Ads campagnes zijn eerst voorzien van een duidelijke structuur. Vervolgens is nauwlettend in de gaten gehouden welke zoekwoorden wel of niet converteerden (lees offerte aanvragen binnenbrachten).
Door intensief onderhoud, het toevoegen van meerdere campagnetypen zoals remarketing en overige display ads stegen niet alleen de conversies maar daalden ook de kosten per conversie aanzienlijk.
Naast de Google Ads campagnes is goed gekeken waar Wiko meer organisch (niet betaald) verkeer vandaan kon halen. Dat heeft geleid tot organische nr. 1 posities op belangrijke zoektermen als “nokverhoging” “moderne dakkapel” “zinken dakkapel” en nog veel meer. Als laatste campagnemiddel is er d.m.v. hypertargeting geadverteerd in Facebook en Instagram. Dit levert een substantiële bijdrage in zowel naamsbekendheid als kwalitatief goede leads.