Uit In Oldenzaal

Diensten

  • Digitale strategie
  • Data Analyse
  • Conversie optimalisatie
  • SEO

Samenvatting

Door middel van een data gedreven onderzoek en implementatie van geavanceerde trackingtools die nog meer inzicht gaven zijn er een aantal websitewijzigingen doorgevoerd voor uitinoldenzaal.nl. Die hebben hebben tot + 15% kliks op belangrijkste pagina’s van de website.  Dat weer leidde tot meer van de belangrijkste conversies.

Zonder data geen strategie.

Uit in Oldenzaal is een uitgebreide website die veel verschillende doelen heeft. De meetbaarheid van de website was echter nooit goed ingesteld. Zo waren er geen rapportages van bezoekersaantallen en bezoekersgedrag. Hoe de website bijdroeg aan de doelstellingen van Oldenzaal Promotie was dus onbekend. Daarom hebben wij een rapport opgesteld die a.d.h.v. van website data inzichten gaf in onder andere de volgende zaken:

  • Via welke kanalen komt men op de website.

  • Wat is de voornaamste doelgroep van de website.

  • Wat is het bezoekersgedrag op de website.

  • Welke pagina’s worden het meest bezocht.

  • Hoe presteert de website ten opzichte van vergelijkbare websites.

  • Waar liggen de grootste kansen voor meer websiteverkeer.​​

Al deze punten hebben wij uitgezocht en verwerkt in een rapport met daarin een hands-on aanpak om de website te optimaliseren voor de gestelde doelen.

Trackingplan & Optimalisatie

Voor uitinoldenzaal.nl hebben wij een trackingplan opgesteld. Hierin staat nauwkeurig beschreven wat er precies gemeten moet worden en waarom.

Vervolgens is er door tools als Google tag manager, Google Analytics en Microsoft Clarity de meetbaarheid ingesteld. En zijn via tagmanager andere accounts gekoppeld aan de website.

Aanpassingen website & rapportages.

Uit het rapport kwam een duidelijk beeld van de doelgroep en de redenen waarom ze op de website uitkwamen. Deze inzichten in combinatie met de zaken die nu gemeten werden, gaven inzichten om website aanpassingen door te voeren. Het bleek namelijk dat men voornamelijk op zoek was naar praktische informatie en dat die nu te moeilijk gevonden werden. De resultaten waren aanzienlijk. De nieuwe widgets waren goed voor 10% van de kliks die op de website plaatsvonden en leidden tot hogere gebruiksvriendelijkheid en interactie. De rapportages waren niet geregeld voor uitinoldenzaal.nl. Voor zowel het websiteverkeer als de social media kanalen hebben wij geautomatiseerde dashboards ontwikkeld, die altijd exact inzicht geven hoe de prestaties van de website zijn.